Urzędy na Teneryfie część 1 - AYUNTAMIENTO
AYUNTAMIENTO
czyli ratusz w języku polskim to urząd gimny, w którym każdy mieszkaniec może załatwić wiele spraw. Począwszy od zameldowania skończywszy na aktywowaniu podpisu CERTIFICADO DIGITAL. Ayuntamiento znajduje się w każdej gminie czyli MUNICIPIO . Jest to Organizacja gminy złożona z burmistrza i radnych, której odpowiada samorząd i administracja gminy, z wyjątkiem tych, które działają w trybie rady otwartej.
Poniżej dziedziny w zakresie jakich , możemy dokonać wielu czynności w tym urzędzie :
- Meldunek ( certificado de empadronamiento)
- Zaopatrzenie w wodę i kanalizację
- Sport i Edukacja
- Relacje z administracją i udział obywateli w administracji samorządowej
- Wszystkie zagadnienia mające wpływ na urbanistykę, mieszkalnictwo i drogi publiczne.
- Sprawy opieki społecznej i działalności gospodarczej
- Otwarcie działalności gospodarczej
- działalność ekonomiczna i licencje
- Poszukiwanie pracy i mieszkania.
- Różne remonty i modyfikacje.
- Emerytura, zgon.
- wszelkie zaświadczenia jak w urzędzie stanu cywilnego np potrzebne do ślubu, akty zgonu itd
- szkolenia, studia i praca
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o rejestracji meldunkowej.
Strona internetowa każdego urzędu gminy jest bardzo przejrzysta. Wiele spraw można załatwić on-line. Oczywiście istnieje też wersja stron w formie aplikacji na telefon. Aby załatwić część spraw należy najpierw umówić wizytę w urzędzie. Mamy do wyboru listę spraw i rezerwujemy wizytę adekwatnie do procedury, którą potrzebujemy.
Po prostu wchodząc do urzędu z marszu nie jednokrotnie udało mi się załatwić sprawę. Jak wszędzie wszystko zależy to od humoru urzędników :) Zdecydowanie lepiej jest taką CITĘ zarezerwować on-line i się nie stresować tym czy się uda czy nie.
W urzędzie jest wymagany warunek posługiwania się językiem hiszpańskim. Jeżeli nie mówimy po hiszpańsku należy udać się na wizytę z tłumaczem.
Urzędy te są bardzo krótko czynne, w mojej gminie Adeje urząd czynny jest tylko do 13:00.
Komentarze
Prześlij komentarz